03
jan

Nieuwjaarswensen van Bolckmans

Nieuwjaarskaart_Bolckmans

Bouwbedrijf Bolckmans uit Hoogstraten klopt al enkele jaren bij volta aan voor de nieuwjaarswensen. Voor 2020 werd het een stevige kaart in feestelijk black&white-stemming. Ook volta wenst iedereen een uitdagend en boeiend 2020. Inspiratie nodig voor nieuwjaars- en andere kaarten? Op zoek naar een concept voor de uitnodiging voor je opendeur- of personeelsdag? We denken graag mee na.

01
jan

Helemaal klaar voor 2020!

volta team

De feestdagen zijn voorbij, cadeaus uitgepakt en lege champagneflessen in de glasbak gekeild. Het voltallige voltateam staat met veel enthousiasme en energie klaar voor 2020. Ready to rock! Op zoek naar assistentie voor een creatieve brainstorm, ambities om een high-end website online te zetten, op zoek naar een spraakmakend design of sprekende communicatie? Je weet ons te vinden. 

Het voorbije jaar zijn er wat nieuwe gezichten, jonge krachten en vooral veel extra expertise bijgekomen. Weet je niet altijd wie je aan de lijn hebt, of wie waarvoor verantwoordelijk is. Meet the team op onze mensen-pagina. Je vindt er ook alle rechtstreekse telefoonlijnen en mailadressen. Tot binnenkort.

22
dec

Inspiratiegids Horeca Vlaanderen

Vormgeving_horecavlaanderen_innovatiegids

Horeca Vlaanderen wil iedereen aanzetten tot culinaire hoogstandjes, zeker met de feestdagen in het vooruitzicht. Hoe kom je in de keuken innovatief uit de hoek? Wat kunnen horeca-ondernemers leren van bekende chefs? In de innovatiegids van Horeca Vlaanderen brengen we alle ingrediënten samen om een heerlijke en innovatieve gerechten klaar te stomen. Aan tafel!

20
dec

Website voor JINT staat online

website_jint

Volta ontwikkelde in zeer nauwe samenwerking met de organisatie een gloednieuwe site voor JINT. De vzw ondersteunt jongeren en jeugdorganisaties door internationale uitwisseling en samenwerking te promoten en organiseren. Op vraag van JINT werkten we samen met een externe vormgever. Geen probleem. We love to connect.

06
dec

Campagnebeeld 'The Neverending Park'

affiche_expo_the_neverending_park

Twee jaar lang verzamelden theatergezelschap ARSENAAL/LAZARUS en Museum Hof van Busleyden ideeën van Mechelaars voor een betere stad. Binnen het project De Grond der Dingen kreeg elke inwoner één vierkante meter om samen de toekomstige stad vorm te geven. volta ging met veel plezier aan de slag met de illustraties van Tilde Potoms en creëerde daarmee het campagnebeeld voor de expo. Nog tot 15 maart 2020 te bekijken in Museum Hof van Buysleyden.

07
nov

Magazine 'Iedereen seksueel gezond'

Cover magazine sensoa

Sensoa pakt graag uit met een alternatief jaarverslag, dat gelezen wordt. Dus klopten zij voor de derde keer op rij bij volta aan. Voor het magazine 'Iedereen Seksueel Gezond' bedachten we het concept, deden research en interviews, schreven en herschreven alle content, en zetten alle artikels in vorm. Een magazine op maat, binnen de huisstijllijntjes. Op de cover trekt het donkere kruis in hermoinkt alle aandacht: even wrijven of warm maken is voldoende om het beeld eronder te ontdekken. Bij seksuele gezondheid hoort een vorm van tactiele aanraking, vonden wij.

06
nov

Nieuwe website voor Bart Peeters

homepagina website bart peeters

Muzikant en doe-het-al Bart Peeters vult avond na avond het Antwerpse Sportpaleis. Stilzitten staat niet bepaald in zijn woordenboek, dus vernieuwt Bart Peeters met regelmaat zijn website. volta ontwierp en ontwikkelde de nieuwe site voor de concerten in november en januari. Snel bij zijn als je hem aan het werk wil zien: je vindt de nieuwe én de oude sites op https://bartpeeters.net/.

 

05
nov

Animatie: tips tegen inbraak

tips tegen inbraak

Begin november worden de dagen langer en de avonden donkerder. En besteedt onder andere de Lokale Politie Antwerpen extra aandacht aan inbraakpreventie. Voor de najaarscampagne vroegen ze volta een reeks animaties die - met een knipoog - anti-inbraaktips in de kijker stellen. De campagne loopt op sociale media en verwijst door naar meer online tips tegen inbraak.

02
okt

volta brengt Antwerpen weer op smaak

Smaakmeesters

Na enkele jaren belandt de campagne voor Smaakmeesters weer op ons bord. De stad Antwerpen vroeg ons het behoorlijk gekruide programma te vertalen in een overzichtsbrochure die verspreid wordt via mediapartner Gazet van Antwerpen. De campagne wordt uitgerold via affiches in het Antwerpse stadsbeeld, bus-en tramreclames, stickers, advertenties en online banners. Vormgeving om vingers en duimen van af te likken! 

01
okt

Brochure verkeersveiligheid: Bedankt, maat op straat!

verkeersveiligheid op straat - Antwerpen

Als de dagen korter en donkerder worden, is het tijd om kinderen en jongeren te wijzen op de gevaren op straat. Voor de stad en de lokale politie Antwerpen brachten we alle tips & tricks voor een veiliger verkeer samen in de inspiratiebrochure voor Antwerpse scholen. High Five! Een strakke huisstijl combineren met een boodschap die kinderen aanspreekt, wij doen dat in een handomdraai.