11
okt

Rubi: Cultuurdienst met pit

Rubi animatie

De cultuurdienst van de Universiteit Antwerpen wou zijn jong doelpubliek rechtstreekser aanspreken en had nood aan een nieuwe naam en huisstijl: een gedroomde opdracht voor volta.

Tijdens de brainstorms besloten we een originele draai te geven aan het icoon Rubens: Rubi was geboren. Kort en krachtig, oer-Antwerps en met een knipoog naar de verschillende facetten van een robijn: de nieuwe cultuurdienst schittert als nooit tevoren. De vormgeving van het promotiemateriaal en de bijbehorende lanceringscampagne namen we er maar al te graag bij!

Leer Rubi hier kennen.

06
okt

Big Bang Festival: een website vol verrassingen

Big Bang animatie

Het leukste muziekfestival voor kinderen heeft een nieuwe website. En wat voor één! Design director Gilles tekende voor de speelse vormgeving, webdeveloper Steve kon zich volledig laten gaan binnen dit creatieve universum. Een mooi staaltje interactief webdesign.

Maar laat de spielerei je niet misleiden: het voortraject was erg pittig. Het was een organisatorisch huzarenstukje om zowel de producties als de verschillende festivals, verspreid over heel Europa en Canada, een overzichtelijk plekje te geven. Gebruiksvriendelijkheid moest steeds voorop staan. Missie geslaagd, lijkt ons.

Nieuwsgierig naar het resultaat? Bekijk dan hier de volledige website.

En hou je van een verrassing? Beweeg je muis over het scherm om alle animaties te ontdekken. 

18
sep

Genio®, een sterk merk voor een goede nachtrust

Huisstijl Genio

Op vrijdag 18 september trok het Belgische Nyxoah, het moederbedrijf van oplossing tegen slaapapneu Genio, naar de beurs. Een straffe stoot! Met de opbrengst van die beursgang zal het bedrijf klinische proeven uitvoeren, onder meer in de Verenigde Staten. 

Waarom het team van volta hier heel enthousiast van wordt? Onze vormgevers, developers, strategen en copywriters namen de merkcommunicatie van Genio onder handen. Van een logo tot een huisstijl over interessante content en frisse illustraties. En in éénzelfde beweging kreeg ook de corporate branding van Nyxoah een make-over. 

Nieuwsgierig naar het resultaat? Bekijk ons werk hier!

14
sep

bondbeterleefmilieu.be 2.0

Bond Beter Leefmilieu

Van structuur naar wireframe tot webdesign. De vormgevers van volta staken bondbeterleefmilieu.be in een volledig nieuw jasje. Het nieuwe design leidt de websitebezoeker rond met een duidelijke navigatie en heldere call-to-actions. Het corporate imago van BBL kreeg een subtiele twist, wat de merkbeleving luchtiger maakte. Via specifieke projectsites, frisse nieuwsbrieven en een aparte strategie voor sociale media vloeit alles nu samen tot een vloeiend online verhaal.

 

14
sep

Met een verse stijl naar het nieuwe cultuurseizoen

seizoensbeeld cc het Bolwerk

#cultuurversterkt #samentegencorona #keepsafe

CC Het Bolwerk opent haar deuren weer voor het publiek. Op donderdag 10 september vlogen de eerste tickets voor het nieuwe cultuurseizoen de deur uit. Met een aangepaste programmatie en coronaproof zaalindeling is het cultuurhuis klaar voor een nieuwe start. En niet te vergeten: een gloednieuwe, fruitige seizoenstijl.

Daarvoor gingen de vormgevers op volta aan de slag met stukken stukken fruit en contrastkleuren. Benieuwd naar het resultaat? Je vindt het project in onze vitrine. Zo werd de huisstijl van CC  Het Bolwerk er eentje voor alle fans van lekker entertainment.

 

08
sep

Cookie policy: zo pak je het aan

Ze zijn ondertussen helemaal ingeburgerd, de pop-upvensters op websites die je vragen om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Maar wist je ook dat deze eenvoudige ‘Cookies toestaan’-banners niet langer volstaan?

Cookies zijn kleine data- of tekstbestanden die door websites en applicaties op je lokale computer geplaatst worden. Er bestaan zowel essentiële cookies, die noodzakelijk zijn voor het functioneren van je website, en niet-essentiële cookies voor een optimaal en gepersonaliseerd websitebezoek. Dat laatste type cookies mag niet zonder medeweten van surfers achtergelaten worden. Je moet de expliciete toestemming krijgen van je websitebezoekers én hen alle nodige informatie over alle gebruikte cookies delen.

We zetten even alle verplichtingen op een rijtje in deze blogpost.

 

04
sep

De juiste informatie verzekerd

Vanbreda Healthcare

De samenwerking tussen volta en Vanbreda leidde al tot een aantal vitrineprojecten. Na de corporate website, verschillende landingspagina’s en een aantal kantoorwebsites is vanbreda-health.be nu het nieuwste webproject in dit rijtje. 

In tegenstelling tot de zakelijke tone of voice op vanbreda.be, is vanbreda-health.be een website die zich specifiek richt tot de verzekerden van Vanbreda. Daarvoor vertaalde volta de huisstijl van Vanbreda in een fris, nieuw design dat particulieren aanspreekt. Op dit digitale informatieplatform lees je in duidelijke stappenplannen hoe je een hospitalisatie aangeeft, kosten indient of je polisvoorwaarden opvraagt.

Uitgebreid FAQ-systeem

Met een uitgebreid FAQ-systeem anticipeert de website op allerlei mogelijke vragen die je als verzekerde kan hebben. En naast veelgestelde vragen vind je op de site ook een aantal artikels. Dit zijn longreads die toelichten wat Vanbreda voor jou doet in een een specifieke situatie, zoals een zwangerschap, een reis naar het buitenland of bij een ernstige ziekte.

28
aug

Digitale voltaApero

voltaApero

De rare zomer van is weer bijna voorbij.

De rare zomer van 2020 willen we bij volta toch ietwat in schoonheid afsluiten. Tijd dus voor een digitale apero. Pakketjes werden hiervoor met alle benodigdheden voor een apero-op-afstand bij de voltezen rondgebracht. Behoudt Wouter de volta-kahoot-wisselbeker? We komen het vanavond te weten in de 'Ken je volta!?'. Quiz voor intimi!

Benieuwd naar de winnaar van de quiz én naar een quizvraag? Klik hieronder op 'Lees meer'.

Lees meer

Resultaat

Een fijn einde-zomer moment en Wouter kon niet vasthouden aan de volta-Kahoot-wisselbeker. Faye mag deze voortaan op haar bureau zetten.

Een quizvraag willen we je toch niet onthouden

Welke voltees maakt in zijn/haar vrije tijd Breakcore muziek? Weet jij het? Klik hier om jouw antwoord door te sturen. Behalve eeuwige roem en een streepje Breakcore muziek valt er niets, maar dan ook niets te winnen. Je nieuwsgierigheid wordt wel beloond.

20
aug

Doelgroepgericht communiceren voor bedrijfsadviseurs

Startadvies

Al meer dan tien jaar begeleidt en adviseert Kastell ondernemers. Kmo’s en freelancers kunnen bij de bedrijfsadviseurs van Kastell terecht voor advies en ondersteuning bij hun strategische uitdagingen, hr-beleid en financiële beslissingen.

Drie doelgroepen, drie websites

Er bestaat niet zoiets als ‘de ondernemer’. Een starter zoekt andere informatie dan de zaakvoerder van een kmo met personeel. Om toch gericht te communiceren naar deze heterogene doelgroep lanceerde Kastell onlangs drie digitale platformen voor ondernemers:

  • startadvies.be: voor alle dromers en doeners die hun eigen zaak willen opstarten;
  • hr-advies.be: voor ondernemers met vragen rond loonsadministratie en personeelsbeleid;
  • kmo-advies.be: voor kmo’s die advies en ondersteuning kunnen gebruiken op financieel, strategisch en hr-vlak.

Het resultaat? Drie herkenbare websites gelanceerd met een e-mailcampagne. Een uitgebreid keywordonderzoek vooraf vermijdt dat de drie sites kannibaliseren.

Lees meer

Longreads en advertenties

Elke maand publiceren de verschillende sites twee longreads. Daarin vinden ondernemers verdiepende informatie over relevante onderwerpen. Kies je als starter bijvoorbeeld voor een eenmanszaak of vennootschap? Hoe optimaliseer je je pensioen als zelfstandige? En moet je het arbeidsreglement aanpassen als telewerken structureel mag?

Op termijn worden de drie websites zo waardevolle informatieplatformen waarop ondernemers actuele informatie terugvinden. Dankzij gerichte Facebook-campagnes en zoekmachinemarketing vinden de doelgroepen vlot hun weg naar de blogberichten.

In samenwerking met Lies Cattersel, design & development door Stijn Van Nuffelen.

05
aug

e-pipe.be: nieuwe site zonder breekwerken

Homepagina e-Pipe

e-Pipe is een West-Vlaamse kmo die leidingen renoveert en herstelt zonder breekwerk. Nadat we jaren eerder een eerste website voor hen bouwden, keken ze opnieuw in onze richting om hun site in een nieuw jasje te steken.

Hun vraag? Een nieuwe website, die goed terug te vinden is in de zoekmachines. Bovendien moet het in één oogopslag duidelijk zijn waarvoor klanten bij e-Pipe terechtkunnen, om vervolgens eenvoudig een offerte te vragen. Daarop bouwde volta een volledig nieuwe Drupalsite met frisse beelden, opgepoetste teksten en een gebruiksvriendelijke navigatie.

e-Pipe weet raad

Net zoals een theaterstuk niet bestaat zonder toeschouwers, heeft een website bezoekers nodig. Via informatieve blogberichten en advertenties op Google spelen we in op de vragen van potentiële klanten: wat moet je doen bij een waterlek of wat als je een lage waterdruk hebt? Volta vertaalt de praktische tips en het advies van experten in vlot leesbare blogberichten die goed scoren in Google. Zo biedt e-Pipe naast hun diensten meteen ook hun expertise aan.