18
mei

Volta Viert!

20 jaar volta

Vrijdag 18 mei vierden we onze twintigste verjaardag. Met familie en vrienden, klanten en leveranciers. Een warme en hartverwarmende avond, met pittige pizza's, cava en cadeau's (dikke merci aan iedereen!), een koppel speeches en veel dankjewels.

En vooral een ideaal moment om alle Voltezen van vroeger en nu in de bloemetjes te zetten. Wat een team! Zij verrasten ons op hun beurt met dit geweldig beeld. "Verbeelding is de fontein van de jeugd." We zijn vertrokken voor de volgende 20. Volta viert nog een heel jaar. Bekijk ons programma en de foto's van onze activiteiten op volta2018.

14
mei

20 jaar Volta!

20 jaar volta

Viva Volta! Dag op dag 20 jaar geleden - 14 mei 1998 - startten Miguel, Alexis en Steven Volta bvba. Het begin van een straf en creatief avontuur. Was het in 1998 een bureau voor grafische vormgeving, dan evolueerden we met de komst van Paul naar een bureau voor online en offline design, en met Geert erbij naar een communicatiebureau. En altijd gefocust op vormgeving: straffer, mooier, efficiënter!

Het succes van die 20 Volta-jaren is in eerste plaats te danken aan de mensen die hier dagelijks het mooie weer maken. Een ongelooflijk dikke merci aan Sofie, Lieze, Jeroen, Wouter, Mien, Wout, Faye, Eleonore, Kristof, Gilles en Sarah!

Onze twintigste verjaardag vieren we een heel jaar lang, met allerlei events en in verschillende groepen. Op 27 april stapten we tijdens onze jaarlijkse Volta-dag met zijn allen op de trein richting Parijs. En dan is een plaatje aan de Eiffeltoren op zijn plaats. Je volgt onze festiviteiten op https://volta2018.be/.

30
apr

GDPR en Volta’s Geen Drama of Paniek-Regeling

gdpr

GDPR en Volta’s Geen Drama of Paniek-Regeling

Door de nieuwe GDPR-regelgeving ziet de wereld er helemaal anders uit na 25 mei 2018. Oké, we overdrijven een beetje. Maar niet veel, want de nieuwe privacyregels die de EU oplegt veranderen wel degelijk veel. Ook voor u.

Geldt GDPR voor u?

De ‘General Data Protection Regulation’, Algemene Verordening Gegevensbescherming voor de vrienden, wijzigt de privacywetgeving in heel Europa. Dat heeft implicaties voor iedereen die gegevens verzamelt van EU-burgers. Hebt u een website? Dan is de kans groot – héél groot – dat ook u gegevens verzamelt van uw bezoekers. Dat gebeurt via een intekenknop voor uw nieuwsbrief, via het contactformulier, de afrekenmodule van uw webshop, … En natuurlijk ook ‘old school’ bij alle persoonlijke gegevens die u opslaat over uw klanten.

GDPR en uw communicatie

Wat betekent GDPR precies voor uw communicatie? Op een rijtje: Privacy mag geen bijzaak meer zijn bij uw communicatie. ‘Privacy by design’ betekent dat u – of wij – technische en organisatorische maatregelen neemt om de gegevens van uw gebruikers te beschermen. En laten we eerlijk zijn: het omgekeerde is sowieso niet erg netjes. Elke nieuwe website die Volta bouwt, elke nieuwsbrief die u ons laat versturen en elke campagne waarbij gegevens worden verzameld, voldoen daarom aan GDPR. GDPR geeft mensen het recht op toegang tot hun gegevens én om vergeten te worden. Met andere woorden: u moet mensen op de hoogte houden van welke gegevens u bewaart, ze kunnen die op elk moment inzien en aan andere organisaties doorgeven, en u vragen om hun gegevens te verwijderen. Stel: uw website wordt gehackt. En dat ondanks alle ingebouwde veiligheidsmaatregelen die Volta standaard neemt bij elke website. Dan verplicht GDPR u om gebruikers op de hoogte te brengen dat hun gegevens risico lopen. Het zou kunnen dat uw organisatie verplicht is een Data Protection Officer aan te stellen. Dat geldt onder andere voor publieke instellingen en organisaties die op grote schaal gebruikersgegevens opslaan. Of dat voor u het geval is, leest u hier.

Volta’s Geen Drama of Paniek-Regeling

En dan nu het goede nieuws: GDPR is geen reden tot paniek. Wij kunnen u namelijk bijstaan met advies. Wil u uw bestaande website laten updaten of vraagt u zich af of u wel genoeg doet om te voldoen aan de nieuwe regels? Geef ons dan een seintje.

GDPR voor beginners

05
apr

Design en copywriting voor inspiratieboek REFILL

Refill - brochure - volta

REFILL zet in op tijdelijke invulling van stedelijke locaties waar grootse stadsvernieuwing op til is. Het projectboek inspireert en geeft een overzicht van een twintigtal Europese voorbeeldprojecten. Het boek moet andere steden stimuleren om zelf projecten op te zetten op braakliggende terreinen of in leegstaande gebouwen. Stad Gent, dat al 10 jaar experimenteert met tijdelijke invulling in stadsontwikkeling, coördineert het Europese REFILL-netwerk. Volta ontwikkelde het concept voor het boek met roadmap, herwerkte alle aangeleverde teksten en bracht alles samen in een creatieve vormgeving.

Lees meer
03
apr

Als copywriters met beelden spreken

Vanaf 1 april - nee, geen grap - neemt Eleonore onze Instagram-account over. Miguel mag zijn 'jacht op de duif' stopzetten en geeft de Volta-account in handen van onze copywriter/redactrice. Ze spreekt als geen andere in beelden, durft de patronen al eens doorbreken met creatief ontwerp- en naaiwerk, en verdiept zich graag in een klassiek pianostuk. Volg haar verbeelding en capriolen van 1 april tot 30 juni op onze account.

23
mrt

We hebben de Beeldenstorm overleefd!

beeldenstorm - volta

Vrijdag 23 maart nam een stadsgids ons samen met een prettig select groepje Volta-fans op sleeptouw langs 20 spraakmakende plekken in de stad. Een geslaagd eerste verjaardagsevent met klanten en Volta-vrienden. Een fotoverslag van onze Beeldenstorm vind je op onze site #volta2018. Viva Volta!

09
mrt

Vormgeving brochure voor project Gent Sint-Pieters

we love design gent sint-pieters

Project Gent Sint-Pieters - een pittig stadsvernieuwingsproject op lange termijn - vroeg ons om een handige overzichtsbrochure voor het grote publiek. De brochure blikt terug op tien jaar investeren en uitvoeren, en brengt een visueel beleidsverhaal van aangename woon-werkomgevingen en duurzame mobiliteit. Het resultaat is een heldere en duidelijke brochure, makkelijk mee te nemen tijdens wandelingen door het project, en waar de verschillende partnerorganisaties zich in herkennen.

07
mrt

Copywriting en vormgeving brochure Febeg

febeg brochure

Gespecialiseerde en gevoelige informatie omzetten in een duidelijke, degelijke en open communicatie? We gaan graag aan de slag met complexe vragen. Voor Febeg, de federatie van energieproducenten in België, creëerden we een brochure om steden en gemeentes te informeren over prioritaire keuzes in hun energiebeleid. Van concept naar vormgeving, van copywriting naar vertaling. En alles in een strikte timing gedrukt en geleverd. Zo doen we het graag.