KMO Adviseur

De overheid geeft een duwtje in de rug

Sinds 2019 is volta bv geregistreerd als adviesverlener (DV.A234120) en opleidingsorganisatie (DV.O234121) voor de KMO-portefeuille. Dat heeft vooral voordelen voor u en uw KMO. Al zijn we zelf natuurlijk wel best trots op die registratie.

De Vlaamse overheid streeft naar kwaliteit, groei en ondernemerschap en daarom krijgen bedrijven die werken via de KMO-portefeuille een deel terugbetaald van het advies of de opleiding waarin ze investeren. De moeite om even te bekijken of u daarvan gebruik kan maken.

Voor uw communicatietraject of online toepassingen starten we met een grondige analyse, die we – zowel voor design, content als development - opbouwen vanuit strategisch en duurzaam advies. En net daarvoor geeft de overheid graag een duwtje in de rug, lees: korting op uw factuur.

Terugbetaling via KMO-portefeuille

De KMO-portefeuille is gericht op adviesverlening, concept en opleiding, niet op toepassingen van concepten, development of producten.

Hierbij ligt de focus voornamelijk op het analyseren van een (strategisch) probleem en hierop aansluitend het juiste advies formuleren. Nadien kan je met dit advies zelf aan de slag. In onze offertes geven we een duidelijk overzicht van onze diensten die gesubsidieerd kunnen worden. Een overzicht.

Analyse en communicatieadvies

  • Analyse van bestaande communicatie, zowel online als offline
  • Analyse van bestaande of nieuwe marketingplannen (productlanceringen, nieuwe markten, nieuwe kanalen, …)
  • Onderzoek naar corporate identity en branding (analyse van doelgroepen, merk en identity, communicatiekanalen, merkpositionering, uitwerken van merkarchitectuur, uitschrijven van merkpersonaliteit, tone of voice & head- en baseline en advies over gebruik van het logo) Uitwerking van het logo, administratieve en marketingtoepassingen komen niet in aanmerking)
  • Keyword- en contentonderzoek (het (her)schrijven van doeltreffende teksten en algemene copywriting komen niet in aanmerking).
  • Onderzoek naar digitale platformen of CRM-systemen, wat uitmondt in een advies
  • Advies over online content marketing (opzet van een digitaal plan & strategie, concept van digitale communicatiedragers) (SEO & SEA-campagnes komen niet in aanmerking)
  • Advies en concepten voor communicatietrajecten, campagnes of branding
  • Advies en opstellen van communicatieplan (intern of extern)
  • Advies over aanpak en strategie voor e-mailmarketing
  • Advies rond inbound marketing
  • Advies over structuur, wireframing en concept van nieuwe website (het bouwen zelf is niet subsidiabel)
  • Advies over strategie van social media campagnes (het opzetten van deze campagnes komt niet in aanmerking).
  • Advies over digitale transformatie

Trainingen, opleidingen en workshops

  • Binnen volta bieden we ook een tal van opleidingen aan waar jij als bedrijf dan later verder mee aan de slag kan.

    Een overzicht:

  • Opleidingsworkshop over het gebruik van ZAPPLANNING, CMS’s voor (bestaande of nieuwe) website, en digitale tools
  • Training en opleiding (introductie) in het gebruik van Adwords en SEO-tools
  • Workshops over digitale transformatie, gebruik van sociale media, e-mailmarketing, ...
  • Opleiding in het gebruik van webtools zoals Squarespace of Shopify
  • Workshops communicatie, copywriting, SEO-copywriting, huisstijlgebruik en webimplementatie

Meer informatie of wil je zelf een workshop plannen voor jou bedrijf? Aarzel niet om ons te contacteren.

Zin in koffie en een kennismaking?

Laat je e-mailadres hier achter en wij nemen contact met je op.
Neem contact op