20
jan

Nieuwe website voor Koninklijke Balletschool Antwerpen

De Koninklijke Balletschool Antwerpen (KBA) is een Belgisch monument, dat in 1951 werd opgericht door Jeanne Brabants. Bovendien heeft de school een internationale reputatie én een internationaal publiek. De KBA kwam met een duidelijke vraag bij volta aankloppen: een toegankelijke, flexibele én meertalige website. Zij leverden de grafiek, wij bouwden de website.

Praktisch en vooruitziend, dat waren de uitgangspunten bij de opzet van deze website. Onze developers kozen Drupal 8 als prima ballerina van de back-end. Drupal 8 zorgt voor een erg flexibele ruggengraat. En dat is nodig, want een meertalige website (voorlopig nog even enkel in 't Nederlands) vraagt een vlotte navigatie. 

Even piepen achter 't doek? Check de website.

17
dec

Volta komt even op adem

merry everything and happy always

2020 was een stevig jaar. #understatement Hoog tijd dus voor de voltezen om even op adem te komen. Tijdens de kerstvakantie draait volta op een laag pitje. Toch een noodgeval? Je kan terecht op www.volta.be/support

Wil je ondertussen nog wat interessante content lezen? Verdiep je dan in onze blogposts rond het voortraject en de zoektocht naar een goede domeinnaam. Of wat dacht je van even grasduinen in onze projecten van 2020?

Wij zijn terug in 2021, klaar om er opnieuw keihard in te vliegen!

07
dec

FairFin: ethisch bankieren

Fairfin brochure

FairFin geeft transparante inzichten over banken en spaargelden: noem hen gerust de Robin Hood van de financiële sector. Deze kennisinstantie is geen onbekende bij volta: hun heldere huisstijl komt van onze hand en daarnaast bouwden we tal van custom webtoepassingen voor hen. Lees hier meer.

De nieuwste brochure van FairFin handelt over de investeringsuitdagingen rond de klimaatcrisis. Een brandend actueel thema. Wij goten de inhoud in een strakke brochure die mooi parallel loopt met hun afgelijnde huisstijl. Bovendien leverden we ook een handige Adobe-template op: zo kunnen ze zelf vlotter schakelen.

26
nov

Sensoa komt met 'Verrassend Positief' nieuws

Sensoa Verrassend Positief

In aanloop naar wereldaidsdag op 1 december lanceert Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, de gloednieuwe informatiecampagne #hivstopthier.

De overgrote meerderheid van HIV-positieve Belgen is namelijk niet langer besmettelijk. Allemaal dankzij erg doeltreffende medicatie. Verrassend positief nieuws dus! Om deze optimistische boodschap kracht bij te zetten introduceert Sensoa een sensuele tangospot. Want angst voor HIV, ook tijdens het dansen, is niet meer nodig.

En bij volta glimmen we ook van trots. Heel wat voltezen zetten hun schouders onder dit project. Van scenario over vormgeving tot copy en advertising. Voor de campagnevideo en -foto’s schakelden we Jaagpad en Thijs de Lange in. 

Nieuwsgierig naar het resultaat? Check de Instagrampagina van Sensoa

20
nov

Nieuwe huisstijl voor Fost Plus

Fost Plus

Fost Plus, de motor van de circulaire verpakkingseconomie, had nood aan een vernieuwde huisstijl. Volta recycleerde de bestaande huisstijl tot een heldere, herkenbare identiteit.

Een flexibele huisstijl die de merkbekendheid verstevigt, zowel on- als offline: helemaal op maat van volta. We behielden enkele belangrijke visuele onderdelen en verwerkten ze samen met enkele cirkelvormige elementen – circulair remember -  tot een fris en herkenbaar geheel. Aangevuld met een nieuw kleurenpalet en een uitgekiend huisstijlhandboek was de volta-cirkel rond!

Bekijk hier de nieuwe huisstijl van Fost Plus.

04
nov

"Domeinnaam niet beschikbaar." En wat nu?

Je hebt hem eindelijk te pakken, die perfecte naam voor je bedrijf of de meest geschikte merknaam. Maar vervolgens wil je de bijbehorende domeinnaam registreren en krijg je het deksel op de neus: domeinnaam niet beschikbaar. Eindigt het hier of kan je alsnog de naam van je bedrijf of merk omvormen tot een passende url? 

Het valt niet te negeren, je bedrijfs- of merknaam als domeinnaam is een sterk SEO-wapen. Maar er zijn een hoop oplossingen te bedenken om alsnog een geknipte domeinnaam te verzilveren. Je bankkaart bovenhalen, creatief aan de slag gaan met je bedrijfsnaam of een alternatieve extensie uitkiezen. Hoe je dit aanpakt, lees je in deze nieuwe blogpost.

22
okt

Volta wijst toeristen de weg in Antwerpen

Antwerpen informatieborden

Ze zijn alombekend in het Antwerpse straatbeeld: de borden met bewegwijzering voor voetgangers. Elk bord omvat naast een algemeen plan van het stadscentrum ook een ingezoomd plan per wijk. De belangrijkste monumenten, musea en toeristische trekpleisters vind je er allemaal op terug.

De informatieborden waren aan een update toe en daarvoor klopte Stad Antwerpen bij volta aan. Een straightforward opdracht met een duidelijke briefing. Een eitje dus voor ons vormgeversteam. Nieuwsgierig naar het resultaat? Eenvoudig: ga op wandel in Antwerpen en spot ze in elke wijk. Veel plezier!

15
okt

EcoScholen: van krijtbord tot voltabord

Ecoscholen Antwerpen

De stad Antwerpen stimuleert haar scholen, van kleuter tot secundair, om klimaatvriendelijk te worden. Dat kan op twee manieren: klimaatbewust werken rond energie, voeding en mobiliteit en/of via een klimaatrobuuste transformatie van de speelplaats tot natuurspeelplaats.

Het EcoHuis ondersteunt de scholen daarom met coaching en subsidies. En flinke leerlingen moeten beloond worden, niet? Daarom vroeg het EcoHuis aan de vormgevers van volta om een diploma-uithangbord te ontwerpen.

Het resultaat: twee types schoolpoortborden, deels bestaand uit hout en deels uit plexiglas. Ze werden vervaardigd door Lasercut.be. En het principe is simpel. Hoe klimaatbewuster of klimaatrobuuster de inspanning van de school, hoe meer puzzelstukjes de school kan verzamelen.

De eerste school die eind september een bordje heeft bemachtigd is De Zevensprong, een lagere school om de hoek van ons voltakantoor. Goed bezig!

11
okt

Rubi: Cultuurdienst met pit

Rubi animatie

De cultuurdienst van de Universiteit Antwerpen wou zijn jong doelpubliek rechtstreekser aanspreken en had nood aan een nieuwe naam en huisstijl: een gedroomde opdracht voor volta.

Tijdens de brainstorms besloten we een originele draai te geven aan het icoon Rubens: Rubi was geboren. Kort en krachtig, oer-Antwerps en met een knipoog naar de verschillende facetten van een robijn: de nieuwe cultuurdienst schittert als nooit tevoren. De vormgeving van het promotiemateriaal en de bijbehorende lanceringscampagne namen we er maar al te graag bij!

Leer Rubi hier kennen.

06
okt

Big Bang Festival: een website vol verrassingen

Big Bang animatie

Het leukste muziekfestival voor kinderen heeft een nieuwe website. En wat voor één! Design director Gilles tekende voor de speelse vormgeving, webdeveloper Steve kon zich volledig laten gaan binnen dit creatieve universum. Een mooi staaltje interactief webdesign.

Maar laat de spielerei je niet misleiden: het voortraject was erg pittig. Het was een organisatorisch huzarenstukje om zowel de producties als de verschillende festivals, verspreid over heel Europa en Canada, een overzichtelijk plekje te geven. Gebruiksvriendelijkheid moest steeds voorop staan. Missie geslaagd, lijkt ons.

Nieuwsgierig naar het resultaat? Bekijk dan hier de volledige website.

En hou je van een verrassing? Beweeg je muis over het scherm om alle animaties te ontdekken.