Een nog duurzamer imago voor Fost Plus

We herwerkten de huisstijl van Fost Plus op een duurzame manier met gerecycleerde, opgewaardeerde visuele elementen. Want consistentie is troef!

 

Vormgeving en lay-out
Branding

Recyclen maar!

Elke Belg herkent het logo van Fost Plus, dus we mochten uiteraard niet aan dat heilige huisje raken. Door enkele grafische elementen vakkundig te recycleren, verhoogden we de herkenbaarheid nog meer. 

Hoe we dat deden? Met een ‘boogje’ en een ‘witte cirkel’ brachten we speelse accenten die het circulaire verhaal van Fost Plus symboliseren. En met een licht lijnenspel en strakke illustraties kreeg het imago van Fost Plus een moderne boost.

Consistency is key

Consistentie is belangrijk! Enkel zo kom je tot heldere communicatie. We beschreven daarom de huisstijl zeer uitgebreid: van de exacte postitie voor het logo en de baseline tot de schrijfwijze van datums. Een vast grid garandeert een strakke vormgeving.

Extra houvast

Met een aanvullende beeld- en een taalbeschrijving bepaalden we duidelijke richtlijnen voor elke communicatievorm, inclusief de digitale toepassingen uiteraard.

Ons paradepaardje: infographics

Hoe geef je vrij droge informatie op een speelse manier weer? Met een infographic, natuurlijk: een mix van illustratie, grafiek en tekst. We ontwikkelden vijf loepzuivere infographics die de impact van Fost Plus meteen duidelijk maken. 

Sorteren kan je leren

En die iconen met sorteerinstructies? Ook die komen uit de breinen van onze vormgevers! Die drietalige, modulaire blokken prijken sindsdien op alle productverpakkingen in Belgische supermarkten. Klaar en duidelijk, ongeacht de grootte of vorm van het product.

Ook een duurzame boost voor je merkidentiteit nodig?