FairFin

Ethisch bankieren met pit

FairFin staat bekend om zijn transparante financiële inzichten rond banken en spaargelden. Volta is vaste communicatiepartner van deze Robin Hood van de financiële sector. We gebruiken hiervoor al onze expertise en halen alles uit de kast: van strakke huisstijlen en brochures tot technisch hoogstaande websites. Hoe we dit doen? Dat lees je hieronder.

Grafisch

FairFin klopte bij ons aan in 2019 voor een opfrissing van hun huisstijl. Het mocht best strakker en moderner, dus pasten we het logo aan naar de huidige versie en speelden we slim in op de schuine lijn. Deze lijn werd een herkenbaar element in de nieuwe huisstijl. Bovendien maakten we het contrast tussen de kleuren zachter door naast de rode hoofdkleur ook voor de steunkleuren groen en blauw te kiezen. Tot slot lieten we ook het gebruiksgemak primeren voor het FairFin-team, daarom kozen we voor open source-lettertypes en bestaat de website uit Creative Commons-beelden.

Geprinte media

Ook voor de FairFin-brochures trokken we het lijnenspel van de huisstijl door. Zo sneden we de foto’s en teksten schuin af: parallel met het logo. Het zorgt voor een opvallende verdeling in de bladspiegel tussen grafiek, beeld en tekst: helemaal in lijn met het verschil dat FairFin wil maken. Speciaal voor FairFin maakten we het nog eenvoudiger: via enkele Adobe-templates kunnen ze voortaan kleine brochure-aanpassingen snel zelf doen.

FairFin projectpagina

Snedige huisstijl

De oprechtheid van FairFin trekken we door over de hele site via zachte steunkleuren, grote foto's en heldere teksten. Bovendien inspireerde de schuine lijn in het FairFin-logo ons om een licht contrast toe te voegen: de achtergrond kreeg zo een subtiele touch die helemaal in lijn ligt met de snedige FairFin-huisstijl.

FairFin logo
FairFin banners

Technische ondersteuning en webdevelopment

Naast grafisch ontwerp, gebruikte volta ook zijn brede ervaring om FairFins websites, formulieren en CRM-systemen tot in de puntjes uit te werken. Zo goten we de vele websites met FairFin-campagnes in één uniforme landingspagina. Alles komt op deze manier netjes vormgegeven op hun website terecht: uiteraard in lijn met hun strakke huisstijl.

Tot slot wilde FairFin ook de beste tools om hun bezoekers te activeren. Geen uitdaging is ons te groot, dus bouwden we een nieuw en vereenvoudigd klantsysteem: helemaal naar de wensen van FairFin. Daarna integreerden we het bestaande CRM-systeem met het op maat gemaakte platform. Eén grote uitvalsbasis voor de FairFin-klanten: een win-win situatie waar iedereen een gat van in de lucht springt!

Je huisstijl en website ook scherp en snedig maken? Contacteer ons!

FairFin Bankwijzer brochure
Fairfin Brochure

Zin in koffie en een kennismaking?

Laat je e-mailadres hier achter en wij nemen contact met je op.
Neem contact op