Alle ogen op een onzichtbaar product

Volta ontwikkelde een duidelijke identiteit en merkarchitectuur voor Genio én Nyxoah. Door de zachte branding ligt de focus op slaap- en levenskwaliteit, in plaats van op het product zelf.

Vormgeving en lay-out
Branding

Goeiemorgen, volta!

Nyxoah klopte bij ons aan voor een herontwerp van hun logo en vroeg daarbij ook om een logo en stijl te ontwikkelen voor een nieuw product dat ze zouden lanceren. We zagen meteen dat we de corporate branding en communicatie voor hun nieuwe, revolutionaire product tegen slaapapneu apart moesten benaderen.

Het product? Herstelde nachtrust!

Via hands-on workshops distilleerden we aparte persoonlijkheden, een duidelijke waardepropositie en bijhorende merkarchitectuur. Het verhaal van Genio focust op een herstelde nachtrust en hogere levenskwaliteit, dus niet op een vrijwel onzichtbaar medisch product. De merkstrategie zorgde hier voor een echt rustpunt. Zo plaatsten we een slim product in de markt met een sterk moedermerk als ruggensteun.

'Net ontwaken' als gevoel

De uitwerking van de merkidentiteit was een pak uitdagender. Genio is een vrijwel onzichtbaar medisch product tegen slaapapneu. Bovendien mochten we wegens privacyredenen geen patiënten in beeld brengen.

 

De oplossing? Een vormgeving met zachte kleuren, glooiende vormen en pure illustraties die een gevoel creëert van zalig wakker worden na een heerlijke slaap. In de copy leggen we de nadruk op hoe de slaapkwaliteit ook de levenskwaliteit ten goede komt. We tonen de meerwaarde voor de eindgebruiker en laten de medische en technologische uitleg over aan de arts of slaapspecialist.

"Mind-blowing! Congratulations for such an outstanding job in such a short timeline."

Rémi Renard, VP Market Development

Ademhaling als concept

De strategie en identiteit kwam tot leven in alle communicatiekanalen van Nyxoah: van website tot presentatie, van drukwerk tot animatie. Ademhaling vormde daarbij de inspiratie voor de subtiele, golvende bewegingen op onder andere de website, in het logo of in de presentatie.

Geniale sound

We ontwikkelden verschillende instructievideos voor Genio, waarin we de illustratieve stijl tot leven lieten komen. En die dromerige soundtrack? Die maakten we uiteraard ook zelf!

Een frisse, montere website

De corporate branding werd toegepast op de website van Nyxoah. Zo komen we ook daar tot een luchtig en professioneel resultaat.

Wil je ook een merkidentiteit om van weg te dromen?