Onze huisstijl voor Museum aan de Stroom? Het MAS iets meer zijn!
Toen het MAS in 2011 de deuren opende, stond het Museum aan de Stroom meteen als een paal boven water. Het werd een totaalbeleving, waarop uiteraard de grafische vormgeving naadloos moest aansluiten. We blijven dan ook trots op de branding en de huisstijl die we voor dit nieuwe Antwerpse pronkstuk realiseerden.
Op deze manier creëerden we als vaste partner voor de vormgeving van het MAS alle afgeleiden op de huisstijl, maar zorgden we ook voor de interne signalisatie, naast de ontelbare brochures, flyers, affiches en campagnebeelden voor heel wat tentoonstellingen en expo's
Het Antwerpse MAS, of Museum aan de Stroom, werd vanaf de bouw meteen een icoon, zelfs in de zichtbare skyline van de stad.
In 2009 kreeg onze studio de opdracht om de huisstijl van dit nieuwe museum te ontwikkelen en de opening ervan te helpen lanceren met een campagne. Daarnaast mochten we ook alle grafische communicatie uitwerken.
Als vaste partner voor de vormgeving van het MAS creëerden we uiteraard ook alle afgeleiden op de huisstijl, maar zorgden we ook voor de interne signalisatie naast de honderden brochures, flyers, affiches en campagnebeelden voor heel wat tentoonstellingen en expo's.
Enkele van die realisaties wilden we jullie niet ontnemen en verzamelden we op deze pagina, gewoon omdat het MAS - eeeuh - mag!
De expo ‘Istanbul. Port City | Antwerpen. Havenstad’ focust op de beslissende rol die de haven speelde bij de ontwikkeling van Istanbul tot de moderne stad die ze vandaag is. Voor de unieke, gestanste cover van de bijhorende expobrochure vormden we de stroom van de Schelde en de straten van Antwerpen om tot een 'web' van verbindingswegen.
Scenografie voor expo's
Toen het MAS in 2011 de deuren opende, kreeg onze studio meer dan enkel de opdracht om de huisstijl te ontwikkelen, maar gaven we ook vorm aan sommige expo's zelf.
Een goed voorbeeld hiervan is de scenografie van de expo 100x Congo, waarbij we aardse tinten gebruikten om de bezoeker doorheen deze innemende tentoonstelling te leiden, in nauwe samenwerking met de scenograaf, de medewerkers van het MAS én de producent van de expo.