Onze huisstijl voor Museum aan de Stroom? Het MAS iets meer zijn!

Toen het MAS in 2011 de deuren opende, stond het Museum aan de Stroom meteen als een paal boven water. Het werd een totaalbeleving, waarop uiteraard de grafische vormgeving naadloos moest aansluiten. We blijven dan ook trots op de branding en de huisstijl die we voor dit nieuwe Antwerpse pronkstuk realiseerden. 

Op deze manier creëerden we als vaste partner voor de vormgeving van het MAS alle afgeleiden op de huisstijl, maar zorgden we ook voor de interne signalisatie, naast de ontelbare brochures, flyers, affiches en campagnebeelden voor heel wat tentoonstellingen en expo's

Branding
Studio
Vormgeving en lay-out
Scenografie

Het Antwerpse MAS, of Museum aan de Stroom, werd vanaf de bouw meteen een icoon, zelfs in de zichtbare skyline van de stad.

In 2009 kreeg onze studio de opdracht om de huisstijl van dit nieuwe museum te ontwikkelen en de opening ervan te helpen lanceren met een campagne. Daarnaast mochten we ook alle grafische communicatie uitwerken.

Als vaste partner voor de vormgeving van het MAS creëerden we uiteraard ook alle afgeleiden op de huisstijl, maar zorgden we ook voor de interne signalisatie naast de honderden brochures, flyers, affiches en campagnebeelden voor heel wat tentoonstellingen en expo's. 

Enkele van die realisaties wilden we jullie niet ontnemen en verzamelden we op deze pagina, gewoon omdat het MAS - eeeuh - mag!

foto van folder waarbij de Schelde en bijhorende dorpen uitgesneden zijn uit het papier
Antwerpen havenstad

De expo ‘Istanbul. Port City | Antwerpen. Havenstad’ focust op de beslissende rol die de haven speelde bij de ontwikkeling van Istanbul tot de moderne stad die ze vandaag is. Voor de unieke, gestanste cover van de bijhorende expobrochure vormden we de stroom van de Schelde en de straten van Antwerpen om tot een 'web' van verbindingswegen.

affiche voor Museum aan de Stroom met middeleeuws schilderij met koningin en baby
MAS
affiche expo Small Wars - met beeld van neergestort vliegtuig
MAS
affiche met zwart-witfoto van de uittocht tijdens de eerste Wereldoorlog
MAS
affiche met dansende jongeren, in het teken van 1 jaar MAS
MAS
openliggende museumbrochure met tekstvakken en foto's
MAS
openliggende brochure met tekstvlakken en beelden uit het Museum aan de Stroom
MAS

Scenografie voor expo's

Toen het MAS in 2011 de deuren opende, kreeg onze studio meer dan enkel de opdracht om de huisstijl te ontwikkelen, maar gaven we ook vorm aan sommige expo's zelf.

Een goed voorbeeld hiervan is de scenografie van de expo 100x Congo, waarbij we aardse tinten gebruikten om de bezoeker doorheen deze innemende tentoonstelling te leiden, in nauwe samenwerking met de scenograaf, de medewerkers van het MAS én de producent van de expo.

beeld van sfeervolle belichting in expo, met aardse kleuren terracotta en donkergrijs als steunkleur
MAS 100x Congo

Branding nodig voor de lancering van je merk?