Brandwondenzalf? Een hot topic!
Met een ludieke campagne staken we de vlam in de Flamigel-pan. Het was tijd om de unieke meerwaarde van deze brandwondenzalf in de verf te zetten.
Een zalvende campagne
Hoe breng je een gekende wondzalf over naar een breder publiek? En hoe benadruk je de multifunctionaliteit en meerwaarde van zo’n alledaags product? Volta kwam op de proppen met een zalvende campagne voor social media en stelde ook ineens een nieuwe mascotte voor.

Gekscherend serieuze campagne
Alle gekheid op een stokje: Flamigel is een must-have in de medicijnkast. Het bekende merk van brandwondenzalf wou met een spitsvondige campagne de aandacht trekken naar enkele minder bekende eigenschappen.
Smeer je Flamigel? Dan heb je namelijk:
- minder kans op littekens
- betere genezing bij snijwonden
- snellere verbetering van schaafwonden
Flamigel is dus een superzalf, dus we bedachten ook een bijhorende 'superheld' bedachten. In een van de mock-ups fungeerde een lid van ons eigen contentteam als Flamigel-aanreikende superheld. Voor hij het wist was er een nieuwe modellencarrière geboren.

Samenspel van ideeën
Bij het eerste concept dramatiseerden we een levensechte situatieschets en voegden we er onze superheld aan toe. De klant was overtuigd, waardoor we carte blanche kregen om de campagne te laten draaien op alledaagse valpartijen en pijnlijke situaties. Na enkele andere modellen te presenteren, koos de klant uiteindelijk toch terug voor de sprekende mimiek van onze eigen voltees. Een nieuw Flamigel-icoon was geboren!
Campagneshoot
We bedachten afgeleiden van ons concept, tekenden een socialmediaplanning uit en maakten een shotlist. Tijdens de shoot begon onze voltees zelfs helemaal te improviseren. Zo kwamen we tot flink wat stilstaand en bewegend materiaal voor online gebruik, maar ook offline drukwerk en POS-materiaal voor in apotheken. Bij deze campagneshoot rekenden we op onze vertrouwde partners Jaagpad en Thijs de Lange. Op deze manier liep alles ... gesmeerd.
