Duurzame rebranding, gericht op de toekomst

Gemeente voor de Toekomst wil lokale besturen ondersteunen om groener, duurzamer en veerkrachtiger te worden. Voor dit initiatief van Bond Beter Leefmilieu voerden we een rebranding uit die we meteen doortrokken in de vernieuwing van hun website!

Branding
Vormgeving en lay-out
Websites en webapplicaties

Een stijl met blik op de toekomst

Een gemeente die vooruitgang wil boeken verdient volgens ons een tijdloos en futureproof merkverhaal. We gaven het platform een nieuwe, frisse uitstraling en zorgden voor een heldere visuele stijl met herkenbare iconen voor elke pijler binnen het project. Zo wordt het voor steden en gemeenten nog makkelijker om de juiste duurzaamheidsoplossing te vinden en toe te passen.

Let vooral op de sprankelende elementen die een gerichte touch geven aan de website, zoals:

  • Het urban logo dat kracht uitstraalt
  • De pijlvorm en de schuine zijdes in het logo die symbool staan voor 'de weg vooruit'
  • Het jonge, frisse en ontvankelijke kleurenpalet
  • De speelse typografie
  • Custom, futureproof iconen

Efficiënte navigatie naar relevante inhoud

Hoe bundel je informatie van 23 organisaties, tientallen acties en complexe thema’s op een plek zonder dat bezoekers verdwalen? Uiteraard bouwden we daarvoor eerst een slimme informatiearchitectuur op. Contenttypes zoals organisaties, thema’s en acties kregen elk hun plaats én duidelijke onderlinge linken. Zo navigeert de gebruiker efficiënter dan ooit en vindt hij snel de oplossingen die relevant zijn voor zijn gemeente.

Futureproof website nodig?