Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Referenties
  • Onze diensten
    • Strategie
    • Creatie
    • Technologie
    • Activatie

Top

  • Over ons
  • Kenniscentrum
  • Vacatures
  • Contact
  • Support
Referenties

Een sterke keten in het zorgnetwerk

Helix ziekenhuisnetwerk Antwerpse regio

  • Creatie
  • Fotografie
  • Copywriting
  • Video & Animatie
  • Vormgeving
  • Technologie

Volta ontwikkelde de merkidentiteit voor deze nieuwe koepelorganisatie, zonder te snijden in de individuele identiteiten van de aangesloten ziekenhuizen.

poster van het ziekenhuisnetwerk helix
poster van het ziekenhuisnetwerk helix

Hoe breng je enkele regionale ziekenhuizen samen onder een cluster, zonder de aparte identiteiten op te offeren? Met de allerbeste zorgen bedachten we via een uitgekiend traject een merkidentiteit die niet enkel blaakte van de medische symboliek, maar ook overkoepelend en verbindend werkte.

Wens je meer informatie?
Contacteer ons

Van diagnose tot uitwerking

Volta analyseerde en creëerde een nieuwe merkidentiteit die de bestaande dynamiek en verbondenheid tussen deze centra koppelt aan medische symboliek. Na drie intensieve workshops met vertegenwoordigers van elk aangesloten zorgcentrum, werkte ons team rond de tekstuele en visuele invulling van dit nieuwe merk. In onderling overleg met de aparte ziekenhuizen kozen we uiteindelijk voor de naam ‘Helix’.

Helix document
Helix document
paper cups helix ziekenhuizen
paper cups helix ziekenhuizen

Helix: meer dan een vorm

Onderliggend bevat de naam ‘Helix’ een pak meer betekenis dan je zou durven vermoeden. Ten eerste verwijst de verbindende netwerknaam Helix naar helen, verzorgen en overkoepelen. Helix is daarnaast ook een rechtstreekse verwijzing naar de spiraalvorm waaruit DNA is opgebouwd. En ruimer gezien refereert de naam ook naar het Latijnse ‘hedera helix’, vertaald als ‘groeit naar het licht’.

Image
Brandguide overzicht

Subtiele en opbeurende beeldtaal

De keuze om de spiraalvorm mee te integreren in het logo en de beeldtaal is dan ook vanzelfsprekend. Het grafisch element - de helix - is een onderdeel van het logo. Dit element vertaalt de dynamiek, onderlinge verbondenheid, complementariteit, hoogwaardigheid en medische symboliek.

Het grafische element is onderdeel van het logo, maar kan als losgekoppeld element een ondersteunende en overkoepelende identiteit creëren. Door dit grafisch element onder meer als uitsnede te gebruiken over fotomateriaal, leggen we de link tussen de klinische activiteiten en het overkoepelende netwerk.

"We krijgen zeer positieve reacties op de lancering van onze huisstijl. Het is een toekomstgericht, open concept. Een gedragen inclusieverhaal."
Evita Bonné, Hoofd communicatie UZA
Mapje Helix open en dicht

Helix map

Mapje Helix open en dicht
Voorbeelden toepassingen huisstijl

Toepassingen huisstijl Helix

Voorbeelden toepassingen huisstijl

Helix

AZ Klina (Brasschaat), UZA (Edegem), AZ Monica (Antwerpen), AZ Sint Jozef Malle en AZ Rivierenland (Rumst en Bornem) werken sinds 2017 samen onder het ziekenhuisnetwerk Helix. Het vormt de koepel voor kennisdeling en partnerships die bouwt aan een toekomstgerichte zorg. Op die manier vinden Antwerpse patiënten alle zorg – van basis-specialistische tot hooggespecialiseerde zorg en innovatie – dicht bij huis.

Zorgen over je merkidentiteit? Kom gerust op check-up bij volta!

Neem contact op
Ontdek onze cases

Laat je ideeën renderen.
info@volta.be of +32 3 217 00 00

volta bv
Congresstraat 42/201
2060 Antwerpen

Wil je deel uitmaken van ons team?
Bekijk onze vacatures

BTW BE0449.538.184
IBAN BE06 3200 2998 7622

Footer menu

  • Referenties
  • Onze diensten
    • Strategie
    • Creatie
    • Technologie
    • Activatie

Footer top

  • Over ons
  • Kenniscentrum
  • Vacatures
  • Contact
  • Support
© volta 2023

Copyright

  • Algemene voorwaarden
  • Cookies
  • Privacy
  • Cookie instellingen