Met meer bezoekers naar volgeboekte zomerkampen
Een nieuwe naam, huisstijl en website voor Impact Antwerpen
De zwemschool van Splash&Go barstte door groot succes uit zijn voegen. Ook nieuwe interne opleidingen voor de monitoren en geweldige zwem- en sportkampen vroegen om een nieuwe merkidentiteit. Volta speelde graag redder in nood en bood zowel strategisch advies als een bijhorende opfrissing van de huisstijl. Bommetje!
Splash&Go werd groter dan ze ooit hadden verwacht. We staken de koppen samen en bedachten de nieuwe naam 'Impact', maar toen begon de pret pas! We stippelden ineens ook een strategisch plan uit en stelden op basis daarvan een frisse en levendige huisstijl op punt. Hopla!
Van Splash&Go naar Impact
Splash&Go was een spetterende organisatie met drie pijlers:
- een zwemschool voor kinderen en volwassenen,
- een academy om de monitoren op te leiden,
- wervelende sportkampen in schoolvakanties.
Het aanbod was compleet en helder, maar de naam 'Splash&Go' vertroebelde het water nogal. Samen met de klant besloten we om over te gaan tot de naam 'Impact'. Hieronder vielen de drie pijlers: Impact Zwemschool, Impact Kampen en Impact Academy.
Alle drie de pijlers vielen onder dezelfde waarden: plezier, expertise, motivatie, veiligheid en verbinding. Een stevige basis waarmee je nooit de dieperik ingaat!
Een plezierige huisstijl met aandacht voor beweging
Plezier brengen in beweging: met deze missie onderscheidt Impact zich van de concurrentie. Vanuit die beweging schoot dan ook het merkconcept uit de startblokken.
Om een levendig geheel te creëren, gebruikten we een uitgebreid kleurschema. Samen met subtiele, organische vormen stromen deze als vast element doorheen de huisstijl, onder meer als kleurvlak of frame om beeldmateriaal in te delen. We haalden zelfs inspiratie bij klassieke cartoons, waarbij bewegingslijnen als accent dienen om kracht bij te zetten aan de beeldtaal.
Op deze manier weerspiegelt de beeldtaal de persoonlijkheid van Impact: enthousiast en toegankelijk.
Website
Uiteraard dompelden we ook de website onder in de opgefriste huisstijl. We bouwden een waterdichte en performante website, waarbij alle informatie over de lessen en kampen naadloos overvloeiden in de boekingsformule.
Make-over voor de mascotte
Samen met de huisstijl onderging ook hun mascotte 'Emiel' een make-over. We gaven hem frisse kleuren en een guitige uitstraling: helemaal passend bij de waarden van Impact. Zo kom je Emiel op verschillende dragers en in heel wat sportieve poses tegen.
Zelf aan de slag met de huisstijl
Een papieren huisstijl? Dat is lang vervlogen tijd! Daarom zetten we een handig digital asset management-systeem op via Kadanza. Hiermee ondersteunen we de monitoren en medewerkers van Impact zodat ze zelf aan de slag kunnen met de nieuwe huisstijl. Op een centrale plaats staan alle assets en grafische onderdelen in de juiste verhoudingen klaar voor gebruik. Of het nu gaat om het Impact-logo met de drie pijlers of een voetballende Emiel: alles staat in het juiste formaat en in meerdere varianten. Met een klik passen ze hun huisstijl toe: letterlijk altijd correct! Over een impact gesproken!
Impact?
Impact organiseert knallende kampen, leuke zwemlessen en verjaardagsfeesten. De focus ligt op plezier en motivatie en er is heel veel aandacht voor een zachte en speelse aanpak.