Met een sterke look naar een betere leefwereld
We gaven Fost Plus een herwerkte huisstijl
Een moderner imago mét behoud van de herkenbaarheid. Volta herwerkte de huisstijl van Fost Plus maar recycleerde visuele elementen. Duidelijke regels en richtlijnen zorgen voor een consistente uitstraling.
Fost Plus was looking for a way to increase the recognisability of their communications and clearly deliver their core message. Consistent, coherent and containers. These three terms are a constant in Fost Plus' demands.
A refreshed corporate identity was laid down in a comprehensive style guide with clear guidelines for digital applications, imagery and tone of voice. This way, everyone at Fost Plus uses this corporate identity in the right way.
Niet alles zomaar weggooien
Zo wat iedere Belg herkent het logo van Fost Plus, dus daar bleven we van af. En door visuele elementen te recycleren voor de vernieuwde huisstijl bouwden we verder op de bestaande herkenbaarheid. Een ‘boogje’ en een ‘witte cirkel’ zorgen voor de nodige accenten en symboliseren het circulaire verhaal van Fost Plus. Met een licht lijnenspel en strakke illustraties gaven we het imago van Fost Plus een moderne boost.
Regels zijn regels
Om consistent en consequent te communiceren werd de huisstijl uitvoerig beschreven. Van de exacte postitie voor het logo en de baseline tot de schrijfwijze van datums. En met een grid voor een strakke vormgeving.
Een beeld- en een taalbeschrijving geven de nodige houvast bij het opstellen van de communicatie en ook voor digitale toepassingen is alles mooi afgelijnd.
Duidelijkheid troef
Om de kernboodschap van Fost Plus eenduidig over te brengen, ontwikkelde volta vijf op zichzelf staande infographics. Illustraties met een herkenbare look & feel in combinatie met enkele keywords zorgen ervoor dat de infographics geen bijkomende uitleg behoeven.
Sorteren kan je leren
Ook de iconen die Fost Plus gebruikt voor de sorteerinstructies komen uit het vormgeversbrein van onze graphic designers. Drietalige, modulaire blokken prijken sindsdien op alle productverpakkingen in Belgische supermarkten. Duidelijke instructies, ongeacht de grootte of vorm van het product.
Fost Plus?
Fost Plus is de drijvende kracht achter de recyclage van huishoudelijke verpakkingen in België. Het bedrijf staat in voor de promotie, coördinatie en financiering van de selectieve inzameling, sortering en recyclage van huishoudelijk verpakkingsafval in België. Zij recycleren jaarlijks bijna 90% van al de verpakkingen die op de markt komen.